Dijital Olgunluk Değerlendirme Modeli ve Gelişim Yol Haritası Projesi
Proje Yürütücüsü: Başkent Elektrik Dağıtım AŞ
Proje Paydaşı: 21 Elektrik Dağıtım Şirketi
Enerji sektörünün dönüşümünde
dijitalleşme giderek önemli bir noktaya gelmekte, enerji yönetiminde dijital
uygulamalar ön plana çıkmakta ve yaygınlaşmaktadır. Bu doğrultuda entegre
müşteriler, çalışanlar ve varlıklar dijitalleşme sürecinin merkezinde yer almaktadır.
Sektöre yön veren kurum ve kuruluşların enerjide dönüşüm sağlama hedeflerinin
yanında müşteriler kişiselleştirilmiş hizmetler talep edilmekte, elektrikli
araçlar konusunda yatırımlar artmaktadır. Dağıtım bölgelerinin coğrafyasına ve
müşteri portföyüne has operasyon ve yönetim ihtiyaçları doğrultusunda, farklı
alanlarda dijital yatırımlar yapılmakta, mikro şebekeler, dağıtık üretim ve
depolama gibi teknolojilerinin kullanımının yaygınlaştığı görülmektedir. Türkiye
dağıtım sektörünün bölge dinamikleri ve müşteri portföyüyle birlikte
farklılıklar gösterse de belirli alanlarda belirli seviyede bir dijital
olgunluğa erişmiş olması gerektiği gözlenmektedir. Bu nedenle, proje kapsamında
sektörün mevcut dijital olgunluğunun değerlendirilmesi ve dijital olgunluğunun
artırması için gerekli yatırım ihtiyacının belirlenmesi ve her dağıtım şirketi
için, bölgesine ve stratejisine özgü bir gelişim yol haritasının oluşturulması
amaçlanmaktadır. Projede, tüm elektrik
dağıtım sektörü için standart bir dijital olgunluk modeli ortaya konacaktır.
Oluşturulan olgunluk modeli ile çok daha kapsamlı bir değerlendirme ele yapılarak,
kültür, vizyon, strateji, ana operasyonlar, müşteri deneyimi, destek
operasyonlar, insan kaynakları, yetkinlik gelişimi ve yeni teknoloji eksenleri
de proje kapsamında değerlendirilecektir. Hedeflenen noktaya erişim için, her
dağıtım şirketine özgü belirlenmiş odak alanları ve gelişim alanları
tanımlanacak, bir gelişim yol haritası oluşturulacak ve her bir dağıtım şirketi
özelinde analiz çalışmaları yürütülecektir.